۲۶ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۴۷

ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان

ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان

بندرعباس - کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به نامساعد شدن دریا و اختلال در ترددهای دریایی تمهیدات لازم به ویژه در بنادر غربی استان صورت پذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه سی سی پور افزود: بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان دهنده ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان هرمزگان از پنجشنبه تا دوشنبه هفته جاری است که این ناپایداری ها به صورت وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا، رگبار پراکنده باران و رعد وبرق در برخی نقاط و کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما در اکثر نقاط استان خواهد بود.

وی در خصوص تأثیرات دریایی اظهار کرد: از بعدازظهر پنجشنبه تا روز دوشنبه خصوصا روزهای جمعه و شنبه وزش باد شدید شمال غربی(با سرعت بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت)  در جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و مواج شدن دریا با ارتفاع موج بیش از ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در خصوص تاثیرات بارشی خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه در برخی نقاط غربی و جزایر خلیج فارس  و روز جمعه تا اوایل شنبه نیز در برخی نقاط شرقیو شمالی استان و تنگه هرمز بصورت رگبار پراکنده باران و رعد وبرق خواهد بود.

سی سی پور در زمینه تاثیرات دمایی با بیان اینکه استقرارتوده هوای سرد از جمعه تا دوشنبه و کاهش محسوس و قابل ملاحظه ی دمای هوا در اکثر نقاط استان به ویژه مناطق غربی و شمالی وجود دارد، توصیه کرد: با توجه به نامساعد شدن دریا و اختلال در ترددهای دریایی تمهیدات لازم به ویژه در بنادر غربی استان صورت پذیرد .

وی در پایان گفت: با توجه به افت محسوس دما  اقدامات لازم جهت جلوگیری از خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی انجام پذیرد.

کد خبر 4515336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha